jump to navigation

Kad nomierinās prāts, ķermenis saņem dziļu atpūtu janvāris 18, 2015

Posted by meditācija in Uncategorized.
trackback

Autors: Olga Golubeva, transcendentālās meditācijas skolotāja
Datums: 13.01.2015
Izdevums: Liesma
Rubrika: Sabiedrība

2UntitledFiziskās un psiholoģiskās veselības jautājums ir aktuāls katram un jebkurā pasaules malā. Bieži mēs pamanām, ka cilvēki satikšanās laikā apspriež savas slimības, zāļu cenas, ēdiena un miega kvalitāti, kur labāk un kā atpūsties, lai atjaunotos un uzkrātu spēkus. Daudziem ir milzums sociālo problēmu, radio un televīzija regulāri vēsta par globālām problēmām pasaulē. No tā visa mēs iegūstam stresu, kas dažreiz veļas pār mums kā sniega lavīna. Dažbrīd šķiet, ka mūsu organisms, kas sastāv pamatā no ūdens, pārvēršas cietos ledus gabalos. Bet mūsu nervu sistēma ir uzbūvēta tā, ka tā tiecas atbrīvoties no jebkura svešķermeņa, jebkāda sasprindzinājuma.

Kad tiek pieļauts visvairāk kļūdu? Protams, tad, kad jūs esat noguruši vai stresa ietekmē. Problēmu risinājums un radošums vienmēr rodas, kad esat atpūtušies un mierīgi. Atpūta, kas tiek saņemta miega laikā, ir svarīga dienā uzkrātā noguruma novēršanai. Taču nojaušam, ka ir nepieciešams vēl kaut kas, kas neļautu stresam aptumšot dzīvi, padarītu mūs mazāk uzņēmīgus pret to, ļautu iemācīties ātri no tā atbrīvoties. Nespēja tikt galā ar stresu rada satraukumu, ko pavada dažāda veida pašārstēšanās — ēdot, lietojot alkoholu, cigaretes, kafiju, pat narkotikas, dejojot, dziedot, sportojot vai dodoties pie psihoterapeita…. Tomēr tādas metodes ir netālredzīgas un neiedarbīgas, un patiesībā ar laiku tās pat pasliktina cilvēka spēju adaptēties, var kļūt par dažādu slimību cēloņiem.

Pamanot sirds ritma problēmas, ejam pie viena ārsta, rodoties problēmām ar arteriālo spiedienu — pie cita. Ar ģimenes attiecību problēmām nodarbojas ģimenes konsultanti, bet ar darbspējas celšanas jautājumiem — eksperti, kas specializējas šajā jomā. Patiesībā sanāk līdzīgi kā, cepot pīrāgu, visas sastāvdaļas krāsnī likt atsevišķi, neatzīstot, ka tas sastāv no savstarpēji saistīta maisījuma, kurā katrs komponents ir atkarīga no cita.

Tāpat pastāv viedoklis, ka personības pilnveidošana un dažādas slimības nav savstarpēji saistītas. Arī mediķi galveno uzmanību pievērš slimībām, nevis veselībai. Ārsti cilvēkus aicina atteikties no kaitīgajiem ieradumiem, kontrolēt ēdiena kvalitāti un fizisko aktivitāti. Tāda pieeja neskar problēmu dziļākos cēloņus, jo tieši apmierinājuma, iekšējā komforta un pašpietiekamības trūkums ir daudzu saslimšanu iemesli. Cilvēks, kura dzīve ir pārvērtusies pastāvīgā cīņā ar saviem ieradumiem, vienmēr jūtas nomākts un sasprindzināts, jo viņš nevēlas sev liegt iekšējo laimi. Laba ķermeņa pazīmes varam uzskaitīt, diemžēl ar vesela prāta un emocionāli jutekliskās sfēras aprakstu viss ir daudz sarežģītāk.

No vēdiskajiem rakstiem un reliģijām zinām, ka katram no mums ir apziņa, prāts un ķermenis. Tāpēc patiesi pilnīga medicīniskā palīdzība un mūsu uzmanība ir jāpievērš visiem šiem aspektiem. Tādi faktori kā novecošana, ģenētiskā predisponētība, aptaukošanās, sēdošs dzīvesveids un, protams, psiholoģiskais stress izraisa nervu sistēmas bioķīmiskos traucējumus, asinsvadu sašaurināšanos, asinsspiediena paaugstināšanos un tā tālāk. Mēs pastāvīgi domājam, kā sevi pasargāt un kā izvēlēties pievilcīgu cīņas veidu ar stresu. Tagad informācijas gadsimtā daudzi saprot — lai atjaunotu sevi, mums ir nepieciešama prāta relaksācija, kas automātiski sekmē fizioloģisko relaksāciju.

Senos laikos cilvēka apziņas attīrīšanai ar meditācijas palīdzību bija fundamentāla loma. Arī mūsdienās medicīnai tiek uzstādīts mērķis atjaunot katra pacienta dabisko fizisko un psiholoģisko harmoniju. Daudzi Rietumu ārsti labsajūtas uzturēšanai jau piedāvā jogu, ājurvēdu, meditāciju, elpošanas vingrinājumus, labi sabalansētus vingrinājumus un sportu, terapiju ar piecu jutekļu palīdzību (dzirde, redze, oža, tauste un garša), augus un neskaitāmas individuālajām prasībām adaptētas diētas.

Slavenais psihiatrijas mācību grāmatu autors doktors Rozentāls (sezonālie afektīvie traucējumi, kas saistīti ar nozīmīgu gaismas ietekmi uz cilvēka garastāvokli) viens no pirmajiem uzsāka citu maniakāli depresīvās psihozes ārstēšanas metožu meklējumus. Viņš izvēlējās transcendentālās meditācijas tehniku, jo šī programma ir pilnīgi drošs palīglīdzeklis, kas papildina tradicionālās ārstēšanas metodes un sniedz manāmu labumu depresijas slimniekiem.

Viņš atzīmē: «Mūsu organisms vienkārši nepagūst pielāgoties visai krasajām ikdienas dzīves ritma pārmaiņām. Izjūtot pastāvīgu adaptīvās enerģijas trūkumu, cilvēks gandrīz instinktīvi dzīves stimulācijas palīgavotus mēģina piesaistīt no ārpuses. Izeja no šīs situācijas — pievērst uzmanību savas dzīves kvalitātes uzlabošanai. Uzsākot transcendentālās meditācijas praksi, cilvēks pakāpeniski jūt, kā viņš atbrīvojas no «smagās plecu nastas». Viņš atbrīvojas no stresiem un sasprindzinājuma, kas bloķē piekļuvi iekšējai laimei, radošumam un dzīves priekam. Asinsvadi un sirds laimīgāka un apmierinātāka cilvēka gadījumā, dabiski, strādā labāk. Šis sirdsasinsvadu sistēmas veselības uzlabošanas princips caur pašattīstību un pašatbrīvošanu rod plašu apstiprinājumu mūsdienu zinātniskajos pētījumos.»

Tātad, pateicoties ļoti vienkāršai prāta meditācijas tehnikai, mēs varam sākt sava organisma atslābināšanu jeb atbrīvošanu, gūstam dziļu un nozīmīgu atpūtu, kas savukārt ļauj ķermenim automātiski atbrīvoties no daudz dziļākiem stresiem. Mūsu prāta impulsi — domāšana un emocijas — nepārtraukti tiek nodoti caur ķīmiskajām vielām, kas iedarbojas uz smadzenēm, un tās savukārt vada visus procesus organismā.

Domas un jūtas, ko rada prieks vai grūtsirdība, harmonija vai konflikts, tiek projicētas uz visu ķermeni, un nervu sistēma rada atbilstošas regulatīvās molekulas.

Novēlēsim sev pareizu pieeju veselībai un apziņas attīstībai!

Maksa par pakalpojumu: 0.06 EUR

Kad nomierinās prāts….
http://news.lv/Liesma/2015/01/13/kad-nomierinas-prats-kermenis-sanem-dzilu-atputu

Advertisements

Komentāri»

No comments yet — be the first.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: